سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارمنستان یکی از قدیمی‌ترین کشورهای جهان و اولین کشوری است که در سال 301 میلادی دین مسیحیت را به‌عنوان دین رسمی کشورش پذیرفت. صومعه‌های هزارساله این کشور معمولاً بر ارتفاعاتی با مناظر فوق‌العاده دیدنی بنا شده، تا انگیزه تسخیر آن‌ها برای دشمنان کمتر شود. ارمنستان همچنین با بیش از 4000 صومعه و کلیسا، به‌عنوان سرزمین کلیساها شناخته می‌شود. همراه باشید تا درباره 10 مورد از زیباترین کلیساهای ارمنستان بیشتر بدانیم.

جای تعجب نیست که خور ویراپ یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری ارمنستان باشد. منظره زیبای کوه آرارات ارمنستان در پس‌زمینه دورنمای آن، چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایی به این صومعه بخشیده است. برخی معتقدند کوه آرارات در گذشته این صومعه را از شر آسیب زلزله‌ای مهیب مصون داشته است. ادامه مطلب...

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

فرهنگ غذایی گرجستان در واقع سبکی از طبخ غذاست که از گرجی های پیشین و باستانی، فرهنگ غذایی اروپایی و فرهنگ های نزدیک آسیایی تأثیر پذیرفته است. می توان گفت غذاهای گرجی ترکیبی از مزه های کشورها و تمدن هایی است که به هنگام تجارت به این شهر رفت و آمد می کردند. گرجی ها در غذای خود به استفاده زیاد از گوشت تمایل دارند، اما با این حال طیف متفاوتی از انواع غذاهای گیاهی نیز در فرهنگ غذایی گرجی ها به چشم می خورد.
جالب آن که در طی قرن بیستم، رستوران های گرجی در روسیه به شدت توسعه یافتند به گونه ای که هم اکنون اغلب رستوران های گرجستان روسی در شهرهای این کشور غذاهای گرجی را سرو می کنند.
یکی از بهترین موقعیت هایی که می توانید مجموعه کاملی از غذاها و نوشیدنی های گرجی را از نزدیک ببینید، ضیافت های سنتی سوپراست. این ضیافت یا دورهمی ها، معمولا در زمان اعیاد و یا پس از مراسم خاکسپاری برگزار می شوند. ادامه مطلب...

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

گر دوست دارید همه جاهای مختلف شهر را بگردید، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بهترین گزینه است. بهتر است بخش قدیمی سلطان آحمت را پیاده گشت بزنید . قطارهای برقی این شهر از 6 صبح تا نیمه شب فعال هستند و سلطان آحمت را به گالاتا / بی اغلو و لنگرگاه قایق های موتوری را به کاباتاش وصل می کنند . با اتوبوس نیز می شود به قسمت های دیدنی شهر همچون موزه کاریه رفت. هزینه اتوبوس نیز همچون هزینه قطار برقی و قطار داخل شهری است. کرایه کردن اتومبیل در استانبول دیوانگی است ، مگر در مواقعی که مجبور هستید،  زیرا خطر تصادف در این شهر بالاست و اصولا جای پارک نیز وجود ندارد. ادامه مطلب...

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


با سلام خدمت تمامی دوستان و خوانندگان این سفرنامه . در ابتدا به معرفی جاذبه های گردشگری دبی پرداخته و در نهایت شروع سفرنامه ، امیدوارم که اطلاعات کافی در اختیارتان قرار داده باشم .

اطلاعات سفر به دبی :

واحد پول : با نام AED درهم امارات نامیده شده که دارای اسکناسهای 5 درهمی (قهوه ای رنگ) ، 10 درهمی (سبز) ، 20 درهمی (آبی روشن) ، 50 درهمی ( بنفش) ، 100 درهمی (صورتی) ، 500 درهمی (آبی) و 1000 درهمی (قهوه ای ارغوانی ) و سکه های 1 درهمی ، 50 فلیس و 25 فلیسی که برنگ نقره ای هستند .

هزینه توریست : بصورت نقدی توسط هتل دبی بابت هر شب اقامت و هر اتاق از مسافرین دریافت میگردد ( هتل 3 ستاره 10 درهم – هتل 4 ستاره 15 درهم – هتل 5 ستاره 20 درهم )

تفریحات دبی : شهر بازی سرپوشیده فراری ، پارک خور دبی ، پارک سگا ، پارک آبی ام القوین(دریم) ، پارک ساحلی الممزر ، پارک صفا ، پارک خور ، پارک آبی وایلد وادی ، جت اسکی ، کافی شاپ یخی ، تور هلیکوپتر ، استودیو یونیورسال دبی لند ، شهر ورزشی ، شهر بچه ها ، اتاق گمشده آتلانتیس ، بالون سواری ، تور صحرا ، پیست اسکی ، سرزمین عجایب ، اتوبوس شگفت انگیز ادامه مطلب...

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ