سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

استانبول است و شب های شلوغش! بی شک بیشتر بار مشهور بودن استانبول به خاطر جاذبه های گردشگر پذیرش است که هم آن را محبوب و معروف کرده و هم شلوغ و پر طرفدارش کرده است. با توجه به این که در آخرین روزهای سال 2018 هستیم و در آستانه ی سال نو میلادی و همچنین جشن های سال نوی میلادی، استانبول در کریسمس واقعا دیدن دارد. هنگام کریسمس حال و هوای استانبول به صورت عجیبی وسوسه کننده می شود و هر کسی که می خواهد تفریح کند و یا حتی خرید کند را به سمت خود می کشاند. ما امروز در تورباتو می خواهیم تا حال و هوای استانبول در کریسمس را مورد بررسی قرار دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

از آن جایی که جشن کریسمس در سراسر جهان، جشن محبوبی محسوب می شود، بسیاری از شهرهای معروف جهان برای برگزاری این ایام برنامه های خاصی را ترتیب می دهند. به هر حال چند سالی است که کریسمس برای ایرانیان هم جشن محبوبی شده است و علاقه ی به برگزاری آن و همچنین حضور در فستیوال ها و جشن های کریسمسی برایشان جالب شده است، از این رو استانبول مقصدی نزدیک و مناسب به حساب می آید و از این رو پیشنهاد می کنیم که با تور استانبول تورباتو یکی از بهترین تور های ایران به سمت مقصد استانبول است پس با همراه باشید.

البته در روزهای کریسمس تنها جذابیت استانبول به مهمانی ها و جشن هایش نیست بلکه در این روزها، استانبول برای کسانی که عاشق خرید کردن هستند نیز حکم بهشتی از تخفیف های فوق العاده و مراکز خرید با کلکسیون های ویژه را دارد.

درباره ی اتفاقاتی که در استانبول و هم زمان با کریسمس می افتد، نکات مختلف و زیادی وجود دارد که در ادامه برای شما آن ها را بیان می کنیم اما نکته ای که درباره ی استانبول در کریسمس جالب است بدانید این است که با این که اکثر مردم ترکیه مسلمان هستند اما با این حال، جشن کریسمس را با شکوه برگزار می کنند.

با شروع جشن های کریسمس و ماه ژانویه نه تنها مردم استانبول بلکه تمامی مردم کشور ترکیه در سراسر این کشور در کنار خانواده های خود جمع می شوند و با هدیه دادن و مهمانی گرفتن، کریسمس را جشن می گیرند. از آن جایی که در استانبول کلیساهای تاریخی و مراکز مختلفی برای خرید و تفریح بسیار زیادی وجود دارد، کریسمس بسیار با شکوه تر برگزار می شود.

اگر مسافر استانبول هستید و یا قصد دارید تا به زودی به این شهر بروید، پیشنهاد می کنیم که برای دیدن استانبول در کریسمس آن هم به صورت خاص و ویژه دچار وسواس نشوید زیرا در این شهر هر جایی را که ببینید، جشن است.

جالب است بدانید که ترک ‌ها شب سال نو را نوئل می ‌نامند و به همین مناسبت، درخت ‌ها را آراسته می کنند و به عزیزان خود هدیه می ‌دهند. حال تصور کنید که در ابَر شهری بین المللی و محبوب همچون شهر استانبول این رسم چه جلوه ای به خیابان هایش می بخشد. در استانبول، خیابان‌ ها و مراکز خرید دکوراسیون خود را به مناسبت جشن کریسمس تغییر می ‌دهند و به این ترتیب همه و علی الخصوص گردشگران می‌توانند تا بابانوئل را در تمامی سطح شهر ببینند.

بابانوئل ها در سر تا سر استانبول

جالب است بدانید که در سرتاسر استانبول می توانید تا بابانوئل هایی را ببینید که با رویی باز میان مردم شادی می‌ کنند و با آن ها شوخی می کنند و عمس های یادگاری می اندازند. به هر حال اگر بخواهیم از ابتدا به شروع مراسم و جشن های کریسمس در استانبول بپردازیم باید بگوییم که اول از همه مسیحیان ترکیه ای در کلیساهای مذهبی به 4 زبان زنده ی دنیا که عبارتند از زبان ترکی، زبان انگلیسی، زبان لهستانی و زبان ایتالیایی برگزار می گردد.

بزرگ ترین کلیسای کاتولیک در استانبول، کلیسای سنت پادوای آنتونی است که در سال 1725 میلادی ساخته شده و ساختمان کنونی آن مربوط به 1906 میلادی است و مردم آن را به نام کلیسای سنت آنتونی می ‌شناسند. همچنین این کلیسا در یکی از معروف ترین خیابان های استانبول یعنی خیابان استقلال قرار گرفته است. در هنگام کریسمس این کلیسا مراسم عشای ربانی خود را از ساعت 8 شب شروع می نماید. همچنین کلیسای کاتولیک سانتا ماریا یکی دیگر از مکان‌ هایی است که بسیار مشهور و تاریخی است و همچنین تنها در فاصله‌ ی چند متری کلیسای سنت آنتونی قرار گرفته است.

این کلیسا نیز در سال 1584 میلادی ساخته شده است که به همین سبب می توان آن را به عنوان قدیمی ‌ترین بخش کاتولیک رومی در شهر استانبول نامید. اما به هر حال، قدمت ساختمان فعلی این کلیسا به سال 1769 میلادی باز می‌ گردد. در این کلیسا مراسم عشای ربانی شب کریسمس در ساعت 8 شب و با حضور مردم برگزار می شود.

حراجی های استانبول در کریسمس 2020

حراج‌ های استانبول از 20 درصد تا 50 درصد هستند و البته تنها این تخفیف مختص پوشاک نیست اما بازار پوشاک طرفدار بیشتری دارد. حراجی‌ های استانبول در روزهای اول با درصد تخفیف کمتری شروع می شود و هرچه به شب سال نو نزدیک تر می شویم ، درصد تخفیف اجناس باقی مانده نیز بیشتر می شود . در ایام جشنواره زمستانی خرید استانبول همه مراکز خرید حتی مراکز فروش اجناس سنتی باید اجناسشان را با تخفیف به مشتریان ارائه دهند .

اگر قصدتان از خرید در جشنواره خرید زمستانی استانبول ، فقط پوشاک است خیابان استقلال را فراموش نکنید. در خیابان استقلال استانبول ، برندهای معروف مانند آدیداس ، نایک ، پوما و دیگر برند ها و مارک های معروف ورزشی جهان شعبه دارند و لباس های ورزشی تک سایز خود را با قیمت های فوق العاده ارزان به خریداران عرضه می کنند.

نکات مهم: این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که حراجی های استانبول در کریسمس تا 70 درصد روی اجناس خود تخفیف میگذارند و این بهترین فرصت برای خرید در شهر استانبول است، اگر میخواهید در کریسمس 2020 به استانبول سفر کنید با کارشناسان تورباتو در تماس باشید.


اولین دیدگاه را شما بگذارید حال و هوای استانبول در کریسمس 2020 ، تور استانبول ،

      مزایای...


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ